неділя, 7 травня 2017 р.

Німеччина

Урок 







Тема: Федеративна  Республіка  Німеччини – провідна  індустріальна  держава  Європи.
Мета: Розкрити  особливості  сучасного  розвитку  господарства  Німеччини; з'ясувати  місце  країни  в  міжнародному  поділі  праці; визначити  історичні  передумови  сучасного  економічного  розвитку  держави , перспективи  подальшого  розвитку  на  основі  зібраних  матеріалів; продовжити  формувати  вміння  і  навички  працювати  з  додатковими  джерелами  інформації; виховувати  навички  та  вміння  робити  власні  узагальнення  та  висновки  на  основі  опрацьованого  матеріалу.

Обладнання: фізична  та  політична  карта  Європи,  державна  символіка  Німеччини, ілюстративний  матеріал.


Зміст  уроку
    

I.            Етап  орієнтації.
Слово  вчителя. На  минулому уроці  ми  познайомилися  із  загальною  характеристикою  країн  Європи. Європа – це  порівняно  невеликий  регіон  нашої  планети, але  один  з  найбільш  густонаселених, економічно  розвинених, з  осередками  стародавньої  культури, що  значною  мірою  вплинули  на  формування  світової  цивілізації.
    Впродовж  кількох  уроків  ми  більш  детально  розглянемо  особливості  розвитку  деяких  країн  Західної  Європи  на  сучасному  етапі.
І  на  кожному  з  цих  уроків  ми  будемо  заслуховувати  звіти  творчих  груп, які  отримали  випереджаючі  завдання  і  певний  час  працювали над  своїми  проектами. Отже, приготуймося  до  продуктивної, цікавої та  творчої  діяльності. І  розпочнемо  з  Німеччини.

     II.     Етап  визначення  мети.
             Німеччина  зробила  великий  внесок  у  розвиток  світової  культури,
         науки  і  техніки. В  XVI ст.. тут  почалася  Реформація.  Разом  з  тим,
у  XX ст. саме  в  Німеччині  виник  фашизм  і  звідси  розпочалася  друга  світова  війна.  Після  поразки  в  ній  країна  розділилася  у 
1949 р.  на  дві  частини:  західну – Федеративна  Республіка  Німеччини (ФРН) і  східну – Німецька  Демократична  Республіка (НДР), які  опинилися  в  різних  соціально-економічних  системах. 
У 1990 р. відбулося  їх  об'єднання, фактично  поглинання  Східної  Німеччини  Західною.
    Сучасна  Німеччина  входить  до  головних  індустріально  розвинених  країн.  За  кількістю  населення  і  економічним  потенціалом  вона  поступається  лише  США  та  Японії, а  в  ЄС  і  Західній  Європі  займає  перше  місце.
    На  сьогоднішньому  уроці  ми  спробуємо  виявити  причини  економічного  розвитку  Німеччини  і  ті  чинники, які  визначили  успіх  цього  розвитку.

IV.      Етап  проектування.
Як  на  сьогоднішньому, так  і  на  наступних  уроках  «досліджувати»  країни  будуть  всі. Творчі  групи, які  впродовж  кількох  тижнів  працювали  над  своїми  проектами, самі  обирають  варіанти  своїх  звітів: чи  виступатимуть  вони  разом, доповнюючи  один  одного, чи  по  черзі  згідно  плану  економіко-географічної  характеристики  країни.  Решта  учнів  не  є  пасивними  спостерігачами. Сьогодні  вони  будуть  виступати  у  якості  української  делегації  до  Німеччини  для  вивчення  досвіду  соціально-економічних  реформ, і  тому  мають  бажання  дізнатися  про   цю  країну  якомога  більше. Тому  сміливо  ставте  запитання  і  відстоюйте  свою  точку  зору.
   
V.      Етап  реалізації  плану  діяльності .
Слово  вчителя.  Самоназва  країни - Дойчланд  -  походить   від  перекрученого  слова  «тевтон» (одне  із  стародавніх  германських  племен). Германцями  стародавні  римляни  звали  племена  на  схід  від  Рейну.  Назва  «Німеччина» (від  слова  «німий», тобто  той, хто  не  розуміє  мови) дана  країні  її  східними  сусідами – слов’янами.
         Найважливішою  особливістю  географічного  положення  Німеччини  є  розташування  її  між  економічно  розвиненими  країнами  на  заході  та  менш  розвиненою  частиною  Європи  на  сході.  Політика  «Дранг  нах  Остен» (натиск  на  схід)  проводилася  нею, починаючи  з  X ст., майже  500  років, супроводжуючись  колонізацією  і  заселенням  захоплених  земель. Настільки  вигідне  це  сусідство  сьогодні?  
Отже, я  надаю  слово  членам  творчої  групи, що  досліджувала  Німеччину.
Доповіді  членів  творчої  групи  супроводжуються  ілюстративними  та  статистичними   матеріалами  за  наступними  розділами:
1.     ЕГП  і  ПГП  Німеччини;
2.     Природно-ресурсний  потенціал;
3.     Господарство;
4.     Зовнішньоекономічна  діяльність .




Учні  складають  короткий  конспект  доповідей.
Після  доповідей  учні  класу  ставлять  запитання  доповідачам (наприклад, про  систему  освіти  у  країні: переваги  та  недоліки  у  порівнянні  із  системою  освіти  в  Україні, перспективи  співробітництва  наших  країн  і т.п.)
         Відповідаючи  на  запитання, учасник  проекту  відстоює  колективну (всіх  учасників  групи) точку  зору  та  обґрунтовує  її  правильність.

V.       Етап  контрольно – оцінюючий
Оцінка  учнями  класу  роботи  членів  творчої  групи.
Самооцінка  учасників  проекту: що  дала  їм  робота  над  проектом?
Індивідуальна  оцінка  вчителем  кожного  учасника  проекту, а  потім  роботи  в  цілому. Акцентування  уваги  на  невикористані  можливості (якщо  такі  є)  та  спрямування  учнів  на  подальшу  роботу.

VI.            Висновки:
- Німеччина – одна  з  найбільш  розвинених  країн  світу:
- Особливості  географічного  положення  ФРН  сприяють  розвитку її  господарства;
- Країна  є  одним  із  світових  лідерів  з  виробництва  і  експорту  виробничого  обладнання, автомобілів, хімічної  продукції;
- Німеччина  є  одним  з  найбільших  інвесторів  капіталу  в  промисловість  і  сферу  послуг  інших  країн  світу;
- Взаємовідносини  між  Німеччиною  та  Україною  мають  бути  багатовекторними.
    

      Домашнє  завдання: прочитати  §31, творче  завдання: з  додаткових  джерел  інформації  знайти  відомості  про  діяльність  спільних українсько-німецьких  підприємств  на  території  нашої  області.







Немає коментарів:

Дописати коментар