субота, 11 листопада 2017 р.

ТЕМА: Японія. Економіко – географічна  характеристика. Історико - культурні  особливості.
МЕТА: Сформувати  в  учнів   систему  знань  про  основні  риси  сучасного  стану  і  розвитку  економіки  країни; специфіку  японської  історії  і  культури; з’ясувати  роль  НТР  в  швидкому  післявоєнному  підйомі  економіки  країни; визначити  спеціалізацію  Японії  у  світовому  господарстві; прослідкувати  зовнішньоекономічні  зв’язки  держави; продовжити  формування  навичок  учнів  самостійно  працювати  з
додатковими  джерелами  інформації.

                                                 Метод  проектного  навчання


Зміст  уроку

І. Організація (налаштування  на  інтенсивну  та  продуктивну  роботу  з  даної  теми).
         - В  якій  країні, на  відміну  від  більшості  країн  світу, чорний  колір  є  не  символом  печалі  і  трауру, а  символом  радості? ( в Японії)
II. Визначення  мети. 
    Японію  часто  називають  країною   XXI  століття.  За  кілька  десятиліть  вона  перетворилася  на  економічного  гіганта, що  зумів  завоювати  і  втримати  значні  сегменти  ринку  в  основних  господарських  комплексах  світу – США  і  Західній  Європі. Але  Японія – це  не  тільки  «економічне  диво», це  країна  найдавнішої  високорозвиненої  цивілізації, традиції  якої  часто  абсолютно  незрозумілі  європейцям.
    Прочинити  завісу  загадкового  «японського  дива», познайомитися  з  особливостями  сьогоднішнього  життя  цієї  цікавої  країни  ми  матимемо  змогу  на  нашому  уроці.
III. Проектування  діяльності.
    Сьогодні  на  уроці   активно  «досліджувати»  Японію  будуть  всі.  У  нас  є  група  експертів, які  впродовж  кількох  тижнів  самостійно  досліджували, 
кожен  своє, питання  економічного, соціального,  культурного  життя  Японії.  Ми  заслухаємо  їх  інформацію.  Також  у  нас  присутні (в  їх  ролі виступатимуть  решта  учнів)  представники   ЗМІ, різних  міністерств  і  відомств, бізнесових  кіл, туристичних  агенцій і  просто  зацікавлені  особи, які  будуть  ставити  питання  нашим  експертам. Оцінюватися  будуть  оригінальність, змістовність  як  запитань, так  і  якість  відповіді  на  них.
IV. Реалізація  плану  діяльності.
    Слово  вчителя. Японія  стала  відома  європейцям  у  першій  половині  XVI ст. Португальці, які  відкрили  її, почали  торгувати  з  японцями  і  намагалися  навернути  їх  до  католицької  віри.  Японці  тепло  прийняли  місіонерів, поки  імператор  Тейго, людина  розумна  і  прониклива  , не  помітив, що  єзуїтів  більше  приваблює  японське  золото   та  срібло  південних  островів, ніж  порятунок  заблудлих  душ.   Європейців  було  вигнано  на  довгих  два  століття – Японія  перетворилася  на  закриту  країну, що, можливо, врятувало  її  від  колонізації  і  насильницької  європеїзації  самобутньої  культури.
    І  лише  в  XIX ст.. Японія  поступово  почала  відкриватися  для  іноземців, брати  участь  у  торгівлі, на  якій  наполягали  США, що  зміцнювали  свої  позиції. У  XX  ст.. Японія  брала  участь  у  трьох  великих  війнах – російсько-японській  та  двох  світових.  Беззастережна  капітуляція  у  Другій  світовій  війні, підписана  Японією  в  серпні  1945 р., поклала  початок  повної  реорганізації  як  політичного, так  і  економічного  життя  країни. Результатом  цієї  перебудови  стало  те, що  тепер  називають  «японським  економічним  дивом».  Яке  «обличчя»   Японії  сьогодні? Спробуємо  розібратися (характеристика  географічного  положення, державного  устрою  та  форми  правління).
    Слово  нашим  експертам.
Доповіді  експертів  супроводжуються  комп’ютерною  презентацією:
-         загальна  характеристика  природних  умов  країни;
-         населення  Японії;
-         сучасний  стан  розвитку  промисловості;
-         сільське  господарство;
-         транспорт  та  нематеріальна  діяльність.

Присутні  задають  питання  експертам  з  тієї  галузі, яка  їх  найбільше  цікавить.  Якщо  доповідач  не  знає  відповіді, вони  мають  відповісти  самі – це  враховується  при  оцінюванні.
V. Висновки.
    Висновки  робить  один  з  експертів, який  має  свої  «заготовки»  і, крім  того,  узагальнює  все  те,  про  що  йшлося  на  уроці.
VI. Закріплення  отриманих  знань.
Тестова  робота: «згоден -  не  згоден »    
VII. Оцінювання.

VIII. Домашнє  завдання:  прочитати  відповідний §, скласти  рекламний  проспект  про  Японію: хлопцям – для  представників  українського  бізнесу;  дівчатам – для  любителів  екзотики.