субота, 27 травня 2017 р.

                                              Урок   18









Тема:
  Франція – своєрідна «столиця»  Західної  Європи.  Особливості  соціально-економічного  розвитку.

Мета:   Продовжити  формувати  в  учнів  загальні  уявлення   про особливості  економіко-географічного  положення,  природно-ресурсний  потенціал, господарство  країни; з’ясувати  географічну  та  історичну  специфіку як  передумову  сучасного  високого  розвитку  економіки; вдосконалити  навички  учнів  працювати  з  підручником, таблицями, тематичними картами  атласу ; сприяти  формуванню  в  учнів  навичок  порівняльного  аналізу  інформації, умінь  робити  самостійні  висновки; виховувати  толерантність,  повагу  до  співдоповідачів, пробуджувати  пізнавальний  інтерес.



Обладнання: політична  карта  Європи,  тематичні  карти  Європи, карта  Франції, державна  символіка  країни, ілюстративний  матеріал.


Зміст  уроку

I.                  Етап  орієнтації.

На  уроках  соціально-економічної  географії  ми  з  вами  на  основі  знань, отриманих  на  уроках  у  попередніх  класах  з  курсу  фізичної  географії  світу  та  історії  розвитку  певних  територій, намагаємося  з’ясувати  причини  нерівномірного  розвитку  країн, специфіку  їх  сьогоднішнього  економічного  зростання  або  занепаду.  Це  розширює  ваш  світогляд, дає  розуміння  всіх  соціально -  економічних  процесів, що  відбуваються  у  світі, тобто  можливість  вільно  орієнтуватися  у  політичному, економічному . соціальному  та  культурному  житті  світової  спільноти.
I.                     Етап  визначення  мети.
При  знайомстві  з  регіоном  Західна  Європа  ми  з’ясували, що   країни  цього  регіону  входять  до  числа  розвинених, а  чотири  з  них – члени  «великої  сімки».
Назвіть  їх? (Німеччина, В.Британія, Франція, Італія).
Дві  з  цих  країн  ми  вже  розглянули: Німеччину  і ,  на  минулому  уроці, Велику  Британію.  Сьогодні  ми  поговоримо  ще  про  одну  країну  цього  регіону. Не  познайомимося, а  саме  поговоримо, бо  про  неї  ми  і  без  підручника  досить  багато  знаємо. І  зробимо  висновок  про  чинники, які  визначили  сьогоднішній  статус  цієї  країни  на  світовій  арені.

II.                    Етап  проектування.
Перш  за  все, я  пропоную  зараз  пригадати, що  ви  засвоїли  із  минулого  уроку  про  В.Британію, а  потім  перейдемо  до  вивчення  нового  матеріалу,  хоча  й буде   це  проходити  у  трохи  незвичній  формі.
Поки  ми  з  класом  з’ясовуємо  особливості  сьогоднішнього  розвитку  В.Британії, один  учень  отримує  самостійне  завдання
( картка  із  завданням: за  допомогою  геологічної  карти  Франції  визначити  мінерально-сировинні  ресурси  країни  та  зробити висновок про  їх  можливий  вплив  на  розвиток  промисловості).
При  розгляді  нової  теми  рекомендую  занотовувати  почуте  у  зошити – це  вам  знадобиться  для подальшої  роботи.

III.                 Етап  реалізації  плану  діяльності .
Поговоримо  про  Великобританію. (бесіда  з учнями  про  особливості  сучасного  соціально-економічного  розвитку  у  формі  фронтального  опитування  за  запитаннями  ).
Сподіваюсь, ви  отримали досить  чітке  уявлення  про  Велику  Британію. Ми  продовжуємо  знайомитися  із  країнами  Західної  Європи.
Отже:  дочка  Ярослава  Мудрого – королева  Анна; Жанна  Д'Арк  і  Наполеон; династія  Валуа  і  мушкетери,  кардинали  Ришельє  і  Мазарінні;  Собор  Паризької  Богоматері  і  Лувр, Сорбонна  і  замок  Іф; Паризька  Комуна  і  Робесп’єр;  провінція  Шампань  і  місто  Коньяк; Лазуровий  берег  і  Ніцца;  Марсель  і  Лангедок; Ален  Делон  і  Жан  Маре; Едіт  Піаф, Міррей  Матьє  і  Патрісія  Каас; Шарль  Азнавур  і  Джо  Дассен;  Дідро  і  Жорж  Санд; Еміль  Золя, Гі  де  Мопассан, Оноре  де  Бальзак, Віктор  Гюго  і  Дюма;  Поль  Гоген  і  Клод  Моне; Екзюпері  та  Жак  Ів  Кусто; Шарль  де  Голль, П’єр  де  Кубертен;  «Шанель  № 5»  та  П’єр  Карден;  Жан-Мішель  Платіні  та  Т'єрі  Анрі  і, зрештою, такі «рідні»  нам  майонез  та  салат  «Олів'є»…  Цей  перелік  можна  продовжувати, але, сподіваюся, ви  вже  здогадалися, що  мова  сьогодні  йтиме  саме  про  Францію.
Про  географічне  положення  цієї  країни  нам  доповість  представник  туристичної  фірми  «Гамалія». (доповідь  учня).
       Які  власні  мінеральні  ресурси  забезпечують  розвиток  промисловості  цієї  країни? (доповідь  учня  з  карткою)
  Давайте  спробуємо  створити  образ  цієї  країни  з  того, що  ми  знаємо  про  неї  без  підручника. Які  асоціації  викликає  у  вас  країна  Франція? (відповіді  учнів).

                   Щоб  у  вас  склалася  більш  повна  картина  цієї  країни, я  запросила  до  нас  представників  делегації  України, що  «побували»  у  Франції. Але  сталося  так, що  у  цей  час  страйкували  всі  водії  країни, тому  інформацію  про  події  в  країні  вони  могли  отримувати  тільки  із  засобів  масової  інформації (телебачення, радіо, експрес -  та  періодичні  видання). Але  все, про  що    змогли  дізнатися, «гості»  нам  детально  розкажуть.
(доповіді :  політичного  оглядача  телепередачі  «Вісті», представника  Міністерства транспорту,  агрофірми «Україна», Мінпромполітики  та  ін.)
       Доповнення  вчителя ( Париж, звичаї, традиції, символіка..)
                            Отже,  наше  знайомство  з  Францією  закінчилося.  Попереду  у  вас – творча  робота.  На  партах  у  кожного  з  вас  лежить  аркуш  паперу.  Напишіть  зверху  своє  прізвище, посередині – назву  газети, журналу, теле – чи  радіопередачі.  Уявіть себе  кореспондентами  обраного  ЗМІ, і  напишіть  статтю  про  Францію. А  чудова   мелодія  Д. Дассена  хай  подарує  вам  творче  натхнення. (звучить  тиха  музика) .

        
I.                      Етап  контрольно – оцінюючий
Учні  зачитують  свої  роботи. Оцінюється  робота  «делегації», робота  з  карткою, активність  на  уроці  та  творче  завдання.

         
II.                        Висновки.
Отже, ми  розглянули  ще  одну, на  мій  погляд, найцікавішу  країну  регіону  Західна  Європа.  Прімо  Віконті  свого  часу  сказав: «Усе  краще, що  можна  знайти  в  різних  країнах, робиться  тепер  у  Франції»,  а   Ілля  Еренбург  у  своїх  «Французьких  зошитах»  зазначав, що  «Франція  мала  хист  на  протязі  віків  концентрувати  ідеї  та  моральні  прагнення  Європи».
Сподіваюся, що  наш  урок  пройшов  не  даремно  і  ви  збагатилися  новими  знаннями  і  враженнями.  Вдома  ви  ще  обдумаєте  все  почуте  сьогодні, і  на  наступному  уроці  дасте  відповідь  на  запитання: чому  Франція  так  вирізняється  серед  інших  європейських  країн?

        Домашнє  завдання: опрацювати  матеріал  § 32,  визначити, що  є  спільного  у  структурі  господарства  Франції  та  України ( у  вигляді  порівняльної  таблиці).