четвер, 13 липня 2017 р.

Урок

Підсумковий  урок  з  теми: «Маркетинг  у  підприємницькій  діяльності».
Мета  уроку: Повторити, систематизувати  та  узагальнити  знання  учнів  з  маркетингу  як  складової  частини  підприємницької  діяльності;  розвивати  вміння  використовувати  отримані  знання  в  практичній  діяльності;  сприяти формуванню  економічного  мислення,  навичкам  ефективної  співпраці  для  досягнення  спільної  мети; виховувати почуття  поваги  та  коректності  по  відношенню  як  до  «партнерів», так  і  до  «конкурентів».

Зміст  уроку
I. Організація класу.
 Повідомлення  теми , структури та  завдань  узагальнюючого  уроку.

II. Проведення  уроку.
   Повідомлення  вчителя. Протягом  останніх  уроків  ми  з  вами  вивчали  маркетингову  діяльність  у  підприємництві. Зясували  відмінність  між  маркетингом  та  простим  збутом  товарів  та  послуг. Крім  того, ми вчилися  проводити  сегментацію (масову, просту  та  складну) ринків  та  споживачів. Сподіваюся, що всі  ви  усвідомили, настільки  складна  і  багатогранна, але  дуже  необхідна  і  цікава  робота  маркетолога.
   Я  пропоную  зараз  пригадати  основні  питання  з  цієї  теми.

   Для  цього  біля  дошки  будуть  працювати  2  учні. Завдання  для  них:
   1) накреслити  та пояснити  схеми  простого  збуту  та  маркетингу;
   2) накреслити  та  прокоментувати  схему  утворення  цільового  ринку.
  Завдання  для  учнів,  що  працюють  на  місці  з  картками:
   Прокоментуйте  процес  прийняття  вашого  рішення  про:
-  купівлю  мобільного  телефону,
- МП3-плеєра,
- туристичного  спорядження;
- отримання    консультації  в  юридичній  фірмі.
   Яким чином  (на  вашу  думку) маркетолог  міг  би  вплинути  на  ваше  рішення?

З  рештою  учнів  пограємо  у «Мікрофон». Перше  запитання  ставить  вчитель. Наприклад: продовжіть  речення: «Маркетинг –це…». Учень, який  знає  відповідь, бере  «мікрофон», відповідає  і задає  своє  запитання  класу. Хто  знає,  відповідає  і  також  пропонує  своє  запитання  з  теми  і  т.д. (Вчитель  фіксує  всі  запитання  та  відповіді  і  враховує  їх  при  оцінюванні). Якщо  виникають  якісь  труднощі, вчитель  допомагає  їх  розв’язати.
    Далі  клас  заслуховує  відповіді  учнів, що  працювали  біля  дошки  та  з  картками.

   Повідомлення  вчителя.  Ми  вже  з  вами  говорили,  що  на  наше  рішення  щодо  придбання  певного  товару  чи  послуги  великий  вплив  має  реклама. Але  чи  завжди  реклама  відповідає  своїм  цілям  і  вимогам?  Наведіть  приклади  реклам  некоректних
( наприклад, реклама  чаю: «Заливаємо  окропом Чайковського…», або  просто  смішних (туалетний  папір «Кохавинка» з девізом «Прикрасить  будь-яке  місце!»,…)
   Чи  легко,  на  вашу  думку,  створювати  по-справжньому  цікаву  та  ефективну  рекламу?  Давайте  спробуємо  це  зробити.

   Учні діляться  на  довільні  групи. Вчитель  роздає  різноманітний  матеріал  для  створення  реклами. Це  можуть  бути  упаковки  від  цукерок, чаю, зубної пасти, парфумів,..  та інші  допоміжні  матеріали : стрічки, квіти, папір, фломастери,.. Завдання – створити  свій варіант  реклами  на  обраний  вид   товарів, дотримуючись  основних  вимог:
-          адресність  реклами;
-          наявність  товарної  марки;
-          наполегливість, (але  не  навязливість!);
-          реальність  використаних  фактів;
-          цікавість, дотепність;
-          форми  преміювання  споживачів;
-          наявність  суттєвих  переваг  перед  товаром – конкурентом.
     Під  час  обговорення  рекламного  проекту  вчитель  слідкує  за  ступенем  участі  в  ньому  кожного  учасника  групи, а потім  враховує  це  при  оцінюванні.

Захист  своєї  реклами  кожної  з  груп. Клас  слідкує  за  дотриманням  всіх  вимог  до  реклами, і кожен  учень  має  право  висловити  свою  думку  щодо  конкретного  проекту: сказати, що  сподобалось, вразило, або  ж  вказати  на  недоліки.











III. Оцінювання
    На такому  уроці  всі  учні  отримують  свої  бали  в  залежності  від   активності  на  протязі  всього  уроку. Обовязково   необхідно  враховувати  кількість  та  грамотність  поставлених  запитань  та  відповідей  на  етапі  повторення  теми, а також  внесок  кожного  учня  у  створенні  та  демонстрації  рекламного  проекту. Всі  оцінки  мають  бути  обґрунтованими.

IV. Підсумок  уроку.
   Коментар  вчителя  щодо  кожного  етапу  уроку  і  висловлення  сподівань, що  знання  з  даної  теми  допоможуть  у  прийнятті  певних  рішень  у  повсякденному  житті.

V. Домашнє  завдання.
 Повторити тему «Доходи  та  витрати  підприємства».
 Індивідуальні  випереджаючі  завдання  з  наступної  теми «Національна  економіка  як  ціле. Сукупні  доходи  та витрати».